XOOTR Sparkesykler

Alle Modeller #WheelsUnited

sparkesykkel-for-voksne-1-4

XOOTR Sparkesykkel tilhører High-End markedet for sparkesykler. Hjul med vanvittig lav rullemotstand og den eneste i Norge med forbrems! I tillegg har de fleste sparkesykkel-modellene våre en plattform å stå på som er ca 60-70% større enn andre sparkesykler. Våre sykler veier likevel lite sammenlignet med sine konkurrenter. OG: INGEN tåler samme lastevekt: 365 KG! Med andre ord tåler den deg – kona – unga og handleposen samtidig!


Xootr DASH! – Vår nyeste modell!

VFår nyeste og aller letteste modell. DASH (snålt navn men det skjemmer ingen sparkesykkel fra Xootr). Så klart utstyrt med den nye Quick-Lock mekanismen. Utstyrt med like langt brett som alle de andre sparkesyklene våre men smalere som Xootr Roma. Denne gir deg best ergonomi for større avstander, men ikke like komfortabel. Kjører du ofte med full buss og trikk smyger du denne lettest mellom beina dine. Vekt: 4,5 KG. Eneste modell med farger fra Xootr finnes også i rødt.

Sykkelen finner du her ->

Sparkesykkel Xootr MG

Bestselgeren. MG = Magnesium. Plattformen er støpt i 100% Magnesium. Magnesium ser ut som aluminium, men veier 1/3 mindre. Pulverlakkert i Svart. Blankpolerte sirkler for godt grep og superkult utseende. Dette har vært vår bestselger gjennom mange år, men nå som alle våre sykler er oppgradert med Quick-Lock og en vektgrense på 365 kg kjemper den om oppmerksomheten med Ultra Cruz og den nye DASH. Om du ikke er sikker på hvilken Xootr du skal velge, velg en MG! Vekt: 4,9 kg. 

For halve prisen av en grei tohjulssykkel får du et verktøy som vil vare mye lenger enn sykkelen.

Sykkelen finner du her ->

Xootr ULTRA CRUZ

 
Originalen med det klassiske brettet av bjørkefinér. Denne startet det hele og gir deg kanskje flest misunnelige blikk. Modellen som passer minimalistiske posører som vil ha et alternativ til apostlenes hester. Dessuten: Steve Jobs hadde tre ting på sitt kontor i sine tidlige år. En av de tre var en Ultra Cruz! Vekt 4,8 KG

Sykkelen koster det samme som 98 kopper dobbel americano hos Kaffebrenneriet.

Sykkelen finner du her ->

Xootr ROMA

Dette er lettvekteren vår. Smalest plattform i 100% aluminium. Smalt; men ikke så smalt som billigscooterne. Like lang som de andre – med andre ord; god plass til begge beina.  Ingen snarveier med stygg sveising og simpel falsing. Smal plattform gir best biomekanisk effektivitet. Ikke den mest stødige modellen, men livlig og utrolig morsom. Lett å snike mellom medpassasjerers ben på T-banen. Undertegnedes flerårige favoritt! Vekt: 4,8 kg

Koster 1/393 del av en Porsche 911 Carrera.

Sykkelen finner du her ->

Xootr STREET

 
Den ultimate arbeidshesten med dekket frest ut av en 4.5 kg aluminiumsblokk. Et oppsiktsvekkende stykke verktøy. Er du som undertegnede en kraftig kar og liker komfort, eller du skal hente barn i barnehagen? Velg  Street. Den har sammen med Ultra Cruz en griptape som limer deg fast når du kjører røft. Go Play! Vekt: 5,2 kg

Du får en Street for det samme som 1 måneds opphold i barnehagen – ikke like gøy, men det nærmeste du kommer.

Sykkelen finner du her ->



Felles Spesifikasjoner for alle sparkesyklene: Inkluderer bakskjerm / bremse kit. Håndtak: Svart skum. Låsesplint: Ergo pin. Styre: TIG-sveiset 4130 stål. Brems: Front med bremsehendel. Hjul-diameter: 180 mm. Akselavstand: 720 mm. Total utslått lengde: 90 cm. Syklene tåler lastevekt opp til 365 kg!


Til sist: Våre sparkesykler er dyre. Sikkert dyrest. Men vi kan med hånden på hjertet si at du får hva du betaler for! De er enkle og solide og alle deler kan skiftes om behovet skulle oppstå. Vi har brukt våre mye i de siste ti årene de funker like br og kan brukes av både voksne og barn. Du senker styret for barn og terskelen for voksne.


14 thoughts on “XOOTR Sparkesykler – Alle Modeller!”

  1. Så bra du er fornøyd! Husk at du må kjøre inn bremsene. Etter en ukes tid (avhengig av bruk) så får du maks effekt. Bremsestålet trenger litt slitasje slik at det blir mest mulig kontakt mellom bremsestål og hjul.

  2. Hei!
    Jeg savner info om syklene deres.
    Jeg bor i Bergen og vurderer egentlig en dirt bike, siden det er så mye brostein så kan det bli en del hakkete med vanlige hjul som dere har på deres modeller. Jeg ser at du anbefaler Venus eller Roma modellen. Fungerer disse godt i byen? Hva er hjulene laget av og er de myke nok til å ta litt av støtet enn for av brosteinen?

    Takk på forhånd for svar:) Liker deres modeller veldig godt!!

    1. Hei Ole Petter. Det er en egen artikkel om hjulene våre på xootr.no.

      Alle våre hjul er like. Og harde. Dermed ruller de også raskest. Bergen går greit med sparkesykkel men brostein rister mye og våre dekk er ikke de mykeste. Tror ikke det går bedre med noen annen sparkesykkel på markedet 🙂

      Vi har likevel solgt mange sykler til byen din. En av dem jobbet i et designbyrå som het kassett. Hyggelig fyr. Send ham en epost og hør hva hans erfaringer har vært.

      Eller ring meg i morgo.

      Geir

  3. Heisann
    Trenger en sparkesykel til bruk i bergensby ( noe ujevnt terreng) og inne på et sykehus. Den skal være praktisk og lett å ha med seg hvor som helst: buss, forelesningssaler,møterom osv.
    Gode bremser, smidig blant folk (viktig!), god grep både på underlaget og når man står opp på, tåle vekt og ha god plass til beina.
    Er hjulene laget av gummi eller plastikk?
    Hvilken modell anbefaler du? 🙂

    1. Venus. Eller Roma, men den er endel smalere enn de andre. Likefullt god plass pga lengden på plattformen. På trange busser er den uslåelig om du trenger å stjele plass bak andres ben :-). Venus en god nr 2 ang plattform og nr 1 pga utseende.

    2. Hvordan er det med hjulene? Hva er de laget av? Jeg har like behov som Ina, i tillegg til at jeg ønsker den skal være så “lydløs” som mulig. Hvordan er lydnivået på sparkesykkelen om man kjører på asfalt eller grus? Hvilken ville du anbefalt i det tilfellet?

  4. Er noen av sykklene egnet til å ha med noen på? Barnehagelevering/henting hadde gått utrolig mye enklere om man suste forbi alle snegler, fancy steiner og “jeg er så sliten”-unnskyldningene 😉 må jo være litt ekstra plass på ‘brettet’ til å ha med en ekstra, samt stødig. Kjempekjekt med store hjul og hånsbrems, er det mulig å teste dem noe sted før evt kjøp?

    1. Alle syklene utenom Venus og Roma vil jeg si er egnet for dette formålet. Kanskje Street aller mest. Sier Street og ikke MG fordi det ikke er pent å spørre om noens vekt. Street har en maksimal lastevekt på ca 130 kg. MG endel mindre. Jeg har selv hentet både en og to blide unger på sykkelen min. Ta med deg en unge eller lån en unge her og prøv på XootrSætra vår i Solvang Kolonihager. Velkommen!

  5. Hei

    Vurderer en av modellene deres, men er usikker på høyden. Vant med en Micro hvor max høyde er 101 cm. Hva er høyden på deres? Alt under 95 føles ukomfortabelt. Om justerbar høyde er over 95 cm, hvilken modell anbefales en 100kg 185 cm røslig kar?

    1. Alle våre sykler gir like høyt styre! 110 eller 115 cm. Jeg selv er like høy som deg og bruker styret faktisk 10 cm kortere enn maks for å få godt fraspark. Jeg vil anbefale deg er street eller venus. De tåler mye vekt. street er mest komfortabel med det brede dekket. Kjøper du litt øl på veien hjem er det greit å ha en som tåler greit 125 kg 🙂

    2. Er det noen form for garanti på disse sparkesykkelen? Min Micro Black til 1500,- knakk i skjøten på sammenklappingsdingsen etter knapt et år. Nå drar bunnen i bakken i den minste dump. Om jeg skal investere 3000,- i en sånn her trenger jeg å vite at den holder i minst 2-3 år uansett bruk.(utenom å bli påkjørt såklart)

    3. Ja. Henrik som er advokat sier fem år. Vår leverandør sier han likegjerne kunne gitt ti år. Jeg kan si av erfaring har mine familiemedlemmer brukt sine i 6 til 11 år uten trøbbel. Vi har i tillegg nå solgt to runder til forsvarets operative hovedkvarter og der har de gått nå 24 timer i døgnet et halvt år 🙂 Men ser din skepsis: Kjipt å måtte gå veien om en Micro… MEN: Egentlig er det en god ide å kjøpe Micro – du skal kunne krangle deg til fem års garanti! Om de slipper unna uten at du reklamerer er det dårlig miljøvern og de forsettter å produsere forbruksvarer. Om du hele tiden klager hvert annet år og får ny har du sparkesykkel for resten av livet 🙂 Det har du forøvrig også med våre. Du må bare skifte hjul og brems en gang hvert tredje fjerde år avhengig av hvor mye du bruker den.

  6. Heisann,

    Lurer på å kjøpe meg en sparkesykkel på vei til og fra jobb og t-banen. Fra t-bane til jobb er det ca. 5-10 minutter sparkesykling mye i nedoverbakke. Vil sparkesykkelen kunne brukes i regn – er det deler som ruster? Hvor bra tåler den å kjøre på stein/grus som ligger på fortauet/veien. Satser på å kunne bruke hele året da det ikke er snø eller is på veiene. Er det også lett å få tak i deler til denne?

    Mvh,
    Terje Sund Mjåland

    1. Sparkesykkelen ruster ikke. Alle deler er av rustfritt materiale som alu magnesium tre gummi osv. Grus på veien går fint. Småstein og. Men du må avpasse farten. Normal hastighet er null problem. 30-40 kmt: pass på. Vi sparkesykler hele året, men nå med tidvis frost i høyden triller vi. Alltid greit i Oslo sentrum. Går også greit på slemme brostein 🙂

Comments are closed.